یادگیری سه بعدی‌ نت‌های پیانو و تقویت مهارت یادگیری

مفهوم یادگیری سه بعدی‌ می‌گوید که علاوه بر یادگیری‌ و به خاطر سپردن نت‌های پیانو‌، انواع مهارت‌های پشتیبانی مرتبط نیز برای تقویت یادگیری شما وجود دارد. شناسایی این مهارت‌ها تجربه یادگیری گسترده تر و متصل تری را فراهم‌ می‌کند.

  • صفحه کلید جغرافیایی
  • حس کلید
  • گوش دادن مداوم
  • افزایش آگاهی از انگشتان

مهارت‌های یادگیری سه بعدی‌

صفحه کلید جغرافیایی

صفحه کلید جغرافیایی یعنی این که از صفحه کلید دور شوید‌. برای مثال‌، بدانید که اگر از C میانه شروع کنید و 3 نت را به سمت بالا بروید، روی F فرود خواهید آمد. هدف این است که بدون پایین نگاه کردن‌، این کار را انجام دهید.

وقتی در حال یادگیری مقیاس هستید‌، این کار را تمرین کنید‌ زیرا برای فرآیند شما یک عنصر با ارزش را به ارمغان‌ می‌آورد. بدون اینکه به صفحه کلید نگاه کنید‌، به طور تصادفی در یک مقیاس توقف کنید و نوتی را که در آن هستید قرار دهید.

حس کلید

این مورد به زبان تونال موسیقی‌، یا اگر قیاس را ترجیح‌ می‌دهید‌، به موضوع مکالمه شما اشاره دارد. اگر درک مقیاس‌های پیانو برای شما جدید باشد‌، می‌تواند مقدمه خوبی برای یادگیری این مقیاس‌ها برایتان فراهم کند.

حس کلید از آن جهت مهم است که نوازندگان موسیقی فقط نت‌ها را خیلی سریع به خاطر‌ نمی‌آورند‌، آنها از دانش کلیدی استفاده‌ می‌کنند تا محتمل ترین نت را پیش بینی کنند. ساده ترین مثال این است که یک قطعه در G ماژور به احتمال زیاد به G ختم‌ می‌شود.

ممکن است هنوز دانش لازم برای این سطح از “پیش بینی” را نداشته باشید. با این حال‌، فایده‌ای که حس کلید دارد، بسیاری از دانشجویان را وادار به یادگیری تئوری کلید در موسیقی کرده است.

گوش دادن مداوم

این نکته همیشه قابل ذکر است زیرا یک مهارت حیاتی برای نوازندگان می‌باشد. متاسفانه این مهارت، بین پردازش اطلاعات جدید و هماهنگی حرکات انگشت‌، به راحتی نادیده گرفته‌ می‌شود.

در این مرحله اولیه کافی است که ریتم و شکل کلی موسیقی را در نظر بگیرید. یادگیری در دقت صدای تصور شده شما نیست بلکه در روند کار است و اینکه به آن چه دیدی پیدا می‌کنید.

افزایش آگاهی از انگشتان

انتقال آگاهی غالباً تمام آن چیزی است که برای ایجاد ارتباط یادگیری لازم است. برای اینکه به درستی تشخیص فاصله را انجام دهید‌، انگشتان باید به طور خودکار روی یک نوت بنشینند. به نظر‌ می‌رسد کار ساده‌ای باشد‌، اما در ابتدا کاملاً غیر طبیعی و پیچیده است، اما به تدریج گسترش یافته و بیش از پنج تا ده نت را‌ می‌پوشانند.

این موارد تنها برای به خاطر سپردن نت‌های پیانو نیستند!

در حالی که نت نویسی مهم است و خواندن آن استقلال ایجاد‌ می‌کند‌، یادآوری این نکته ضروری است که برگه نوت‌ها به اجزای مشخصی محدود شده‌اند و هدف، احساسات و ارتباطات‌، هیچ یک مشخص نیستند.

پابلو کاسالز، نوازنده‌ی ویولن سل:

نت ننویسید، به نت‌ها معنا بدهید.

تصور کنید در حال سخنرانی به زبان خارجی هستید و از موضوع یا محتوای سخنرانی اطلاع ندارید اما قوانین اساسی تلفظ در آن زبان به شما آموزش داده شده است. شاید بتوانید کم و بیش سخنان خود را درک کنید اما‌، لحن متناسب‌، انعطاف پذیری و ریتم‌ می‌تواند بر درک شنوندگان شما تاثیر بگذارد.

حال تصور کنید که در مطالعه زبان‌، برای رد کردن هر کلمه وقت صرف کرده‌اید و سخنرانی در مورد موضوعی نزدیک به علایق شما است. وقتی آن را اجرا می‌کنید تأثیر شما بیشتر خواهد شد. این یکی از راه‌های درک محدودیت‌های نت خوانی است.

بعد از اینکه یاد گرفتید‌، زمانی را اختصاص دهید تا با آهنگ خود و آنچه‌ می‌خواهید هنگام پخش آن بیان شود آشنا شوید. همیشه آهنگ‌های منتخب قدیمی خود را مرور کنید تا مهارت‌های خود را گسترش دهید.

سخن نهایی

خواندن نت‌های موسیقی و یادگیری سه بعدی‌ مهارت بسیار ارزشمندی است که با یادگیری نحوه گوش دادن فعال و بداهه نوازی به خوبی تقویت می‌شود.

شما چگونه نوت‌های پیانو را به خاطر میسپارید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع: Skoov

کامنت های شما

سعی میکنیم در سریع ترین زمان ممکن پاسخ بدیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه با ما در شبکه های اجتماعی
راه های ارتباطی

ایمیل 1 : [email protected]

ایمیل 2 : [email protected]

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت مربوط به نتصدا @notseda میباشد

پیمایش به بالا
pdf آموزش پیانو مبتدی تا پیشرفته

پیانو رو تو خونه یاد بگیر

با یه راه جدید و شگفت انگیز !